Az elektrokémiai energiatároló rendszerek használata napjainkban egyre szélesebb körben terjed az elektromos járművek növekvő száma miatt. A projekt elsődleges célja a hőelemek modelljeinek modellezése és állapotának / paramétereinek becslése volt.
Projekt címe:
Elektrokémiai rendszerek hőmérsékletfüggésének vizsgálata mérések alapján
Projekt azonosító: OTKA-SNN 120422
Kontakt személy: Dr. Göllei Attila
Időtartam: 2016.09.01. - 2019.08.31.
Cél
Az elektrokémiai tárolóeszközök egyik legfontosabb tulajdonsága a működési paramétereik (pl. feszültség, töltöttségi állapot stb.) Hőmérsékletfüggése. A hőmérséklet-függőség különösen fontos az elektromos jármű-akkumulátorok esetében, mivel azokat széles -40 ° C és 60 ° C közötti hőmérséklet-tartományban működtetik. Az irodalomban különböző megközelítések találhatók az elektrokémiai energiatároló készülékek termikus viselkedésének modellezéséhez. Ezek általában lineáris vagy LPV modellek.
A hibrid és plug in hibrid elektromos járművek megjelenése igényt támasztott az akkumulátor-egységek pontosabb kezelési rendszerei iránt. A BMS különféle összetevőinek megtervezésére alkalmazott módszerek, például a töltésállapot-becslők, a modellalapú megközelítések jó egyensúlyt kínálnak a pontosság, a kalibrálási erőfeszítések és a megvalósíthatóság között. A hőkezelő rendszer kiváló kialakításához meg kell érteni az akkumulátorok termikus viselkedését.
A projekt elsődleges célja az elektrokémiai energiatároló rendszerek hőmérséklet-függőségének mérésen alapuló modellezése és azonosítása. A kapott eredmények felhasználhatók a környezeti körülményeket (hőmérsékletet) figyelembe vevő prognózis és élettartam menedzsment rendszer részeként. Az eredmények integrálhatók egy komplex energetikai modellbe, amely magában foglalja a háztartási kiserőműveket és a villanyautó akkumulátorokat is..